Ødammen

Ødammen er en fritidsklub (HFO 2) for alle børn fra 4. klasse og opefter. Det er et unikt samlingssted for børn fra mange skoler i Hillerød Kommune. Vi har især mange børn fra Hillerødholmsskolen, Johannesskolen og fra Kon-Tiki. Vi er en fritidsklub med hygge, samvær, spænding og en masse sjove aktiviteter. I Ødammen har vi højt til loftet og god plads både ude og inde.

Ødammen ligger smukt i naturskønne omgivelser. Vi ligger tæt på både Slotsparken, Hillerød Stadion, marker og skov. Vi bruger vores omgivelser når vi dyrker sport, tager på fisketure eller tager på ture med enten vores heste eller æsler.

Vi har mange dyr i Ødammen og de indgår alle i det pædagogiske arbejde med børnene. Vi har kaniner, høns, ænder, skildpadder og akvariefisk. Derudover har vi 2 lamaer, 1 æsle, 4 heste og 2 geder. De børn der har lyst til det, kan være med til at passe og fodre dyrene.